Okulumuzda gönüllü öğrencilerimiz edebiyat, felsefe ve görsel sanatlar alanlarında bütünleşik ve etkili bir öğrenme gerçekleştirmek amacıyla bir araya gelmiştir. Öğrenciler tarafından seçilen şair, yazar veya düşünürlerden hangi sözleri, dizeleri veya düşünceleri kullanacakları yine öğrenciler tarafından belirlenmiştir. Takvimin ay kısmına seçilen yazılar yazılmış ve ilgili görseller resmedilmiştir. Farklı öğrenciler tarafından geri dönüşümü de desteklemek amacıyla atık kağıtlardan farklı takvimler hazırlanmıştır. Bu takvimlerde zamanda ileri veya geriye gidilerek belirlenen şair, yazar veya düşünürün seçilen döneme göre nasıl eserler verebileceği sınıf ortamında tartışılmıştır. Böylece bahsedilen derslere olan ilgide artış olmuştur. Öğrenciler sınıflarda diyalektik yöntemini de kullanarak etkili öğrenme ortamı gerçekleştirmişlerdir. Öğrenciler kavraması zor derslerde kendi kendine öğrenme ortamı hazırlamışlardır.